Kitchen makeover

Vi bor i andra hand och köket har gjorts om lite under tiden som vi bott här, men det är fortfarande ett gammalt 40-tals kök. Jag har aldrig hittat den rätta stilen som jag vill ha på köket för ens nu. Inspirationen kommer från min favoritkock Leila Lindholm och hennes program Leila bakar och Leilas jul. Mitt drömkök är det lantliga, gammeldags, romantiska köket och det är den stilen som vårat kök nu börjar få.
Jag har varit på jakt efter inredning i form av burkar, skålar, flaskor och söta små detaljer och börjar vi börjar få ihop ett fint litet urplock, men letandet fortstätter. I sommar blir det till att gå på loppmarknader och igår var jag hemma hos mormor och letade i hennes skåp.

Igår fick jag hem ett paket med saker som jag hade beställt och min shoppingrunda här om dagen resulterade i detta:

 


Burkar från mylovelyhome.se




 
Burk, muffinsformar och handdukar från Åhlens



Dessa hyllor har precis kommit och upp och pryds nu av fina fynd.


Jag har hittat några favoritsidor på denna typ av inredning:

- mylovelyhome.se

- countrystyle.se

- cestlavie.se

- alvashus.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0